|

Jak zbudować sklep internetowy, który sprzedaje – check lista

Według badania Bisnode Polska aktywnie na polskim rynku działa dzisiaj około 20 tysięcy sklepów internetowych. W porównaniu z rokiem 2014 stanowi to wzrost o ponad 11 proc. W ostatnich dwóch latach średnio liczba aktywnie działających sklepów wzrastała o 10 proc. Jeśli tendencja wzrostowa utrzyma się w kolejnych latach to już za pięć lat ich liczba może wzrosnąć do ponad 30 tysięcy. Nowe sklepy internetowe pojawiają się w sieci każdego dnia. Z kolei dotychczasowe prześcigają się w dostarczaniu rozwiązań, które usprawnią procesy sprzedażowe.
Witaj w świecie e-commerce!
Ale co zrobić, żeby nie ponieść porażki? Jak powinien być zbudowany sklep internetowy, który sprzedaje?

Co powinien mieć każdy sklep internetowy

Zostawiam Cię z moją check listą, z którą w prosty sposób sprawdzisz czy Twój sklep zawiera wszystkie niezbędne funkcje, które mogą wpłynąć na wzrost sprzedaży.

  1. Atrakcyjna oprawa wizualna sklepu
  2. Produkty – przypisane do odpowiednich kategorii i dokładnie opisane.
  3. Crossowanie produktów – produkty, które Klient może kupić poza tym, który w danej chwili ogląda.
  4. Zdjęcia produktowe – dobrej jakości, spójne ze stroną, zachęcające do zakupu i odzwierciedlające faktyczny produkt.
  5. Wyszukiwarka – podstawowa lub bardziej zaawansowana.
  6. Sortowanie produktów – po cenie, popularności czy dacie dodania.
  7. Filtrowanie produktów – po kolorze, rodzaju, kategorii, płci czy rozmiarze.
  8. Koszyk, lista życzeń lub schowek – w którym Klient będzie mógł przechować produkty, które wpadły mu w oko.
  9. Różne formy płatności – tradycyjny przelew bankowy, ale także szybkie płatności online PayU lub Przelewy 24.
  10. Różne formy wysyłki – Poczta Polska, kurier, Inpost, możliwość odbioru osobistego i wysyłki za pobraniem.
  11. Zakupy dla zarejestrowanych i gości.
  12. Stan magazynowy – jasna informacja dla Klienta, że ilość sztuk danego produktu ograniczona jest co do ilości.
  13. Akcje promocyjne – nic nie działa na ludzi tak jak promocje.
  14. Wtyczki społecznościowe – pokaż Klientom, gdzie można znaleźć Cię w sieci: Facebook, Instagram, Twitter, Google+
  15. Opinie klientów na temat produktów.
  16. Dostosowanie sklepu do urządzeń mobilnych.

Zaawansowane funkcje sklepu internetowego

  1. Powiadomienie o porzuconym koszyku – kiedy użytkownik doda coś do koszyka, ale wyjdzie ze strony www, warto po jakimś czasie wysłać do niego e-mail z informacją, że wybrane przez niego produkty czekają na zakup. Wysłanie takiej wiadomości powinno odbywać się automatycznie i dotyczy tylko zarejestrowanych użytkowników.
  2. Zaawansowane filtry – jeżeli Twoje produkty mają więcej opcji warto wprowadzić wyszukiwanie zaawansowane. Najczęściej spotykane w sprzedaży sprzętu RTV/AGD czy w sklepach z odzieżą.
  3. Program lojalnościowy – który sprawi, że „przywiążesz” do siebie Klientów. Zadbaj o atrakcyjność swojego programu.
  4. Dodatkowe formy płatności – karta kredytowa czy PayPal.
  5. Newsletter – za pośrednictwem, którego możesz poinformować swoich subskrybentów o nowych produktach, ofercie promocyjnej czy trendach w branży.
  6. Integracja z firmami kurierskimi – pozwala na automatycznie nadawanie przesyłek bez konieczności ręcznego wypisywania listów przewozowych.
  7. Integracja z paczkomatami – analogicznie jak wyżej.
  8. Integracja z Allegro – automatyczne wystawianie produktów na platformie Allegro złączone z tymi samymi stanami magazynowymi.
  9. Integracja z Ceneo i innymi porównywarkami to dodatkowa promocja dla naszego sklepu.
  10. Blog, który może wpłynąć na naturalne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *