|

Jak napisać dobry tekst na stronę internetową

Myślisz sobie: „chcę fajną stronę internetową. Zlecę ją. Niech mi ją zrobią. Będę miał z głowy”. Ale nagle okazuje się, że zlecenie przygotowania strony internetowej to wierzchołek góry lodowej. Chciałbyś mieć temat z głowy, ale dostajesz serię pytań, na które nie zawsze potrafisz odpowiedzieć. A jeśli się z nimi uporasz, to tak czy siak na końcu pada prośba „proszę nam przysłać teksty – zrobimy stronę www”. Niestety nie da się przygotować strony www jeśli nie ma treści. I co teraz?

Jak zabrać się do przygotowania tekstów na stronę www?

Przede wszystkim zanim przystąpisz do tworzenia treści musisz wiedzieć, że odgrywają one dwie kluczowe role:

  1. Przekazują wartościowe informacje Twoim potencjalnym Klientom o firmie i produkcie.
    Treści te muszą być jasne i zrozumiałe. I najlepiej jeśli będą przedstawione językiem korzyści. Nie opisuj swoich produktów w oparciu o to jakie są świetne. Pokaż Klientowi co zyska jeśli je kupi.
  2. Wspierają pozycjonowanie serwisu w wyszukiwarce Google.
    Należy zadbać o to, aby teksty nasycone były frazami kluczowymi oraz ich odmianami. Tekst powinien być przejrzysty i zrozumiały dla potencjalnego Klienta. I przede wszystkim wizualnie powinien zachęcać do czytania. 

Jeden obraz mówi więcej niż 1000 słów

Tak to prawda. Ale zasada ta nie działa w kontekście SEO. Witryny internetowe coraz bardziej okrajane są z treści. Treść zastępowana jest obrazem lub wideo. Niestety takie działanie nie sprzyja dobremu pozycjonowaniu strony www. Jednak przy odpowiednim zaplanowaniu serwisu, stosując boksy, różne formaty zdjęć czy segmenty możemy stworzyć atrakcyjną stronę przy zachowaniu odpowiedniej ilości contentu. Dlatego przygotowanie treści już na etapie tworzenia layoutu strony, pozwoli zminimalizować ilość poprawek na stronie w przeszłości.

Czas na przygotowanie treści na stronę www

Na każdej stronie internetowej pojawiają się opisy w następujących sekcjach:

  • Strona główna
  • O firmie
  • O produkcie
  • Aktualności/Blog
  • Cennik 

Strona główna – tutaj pokaż czym się zajmujesz. Przedstaw kluczowe zalety Twojego produktu lub usługi. Zachęć potencjalnego Klienta, aby został z Tobą dłużej.

O firmie – postaraj się o nieszablonowy opis Twojej działalności. „Nasza firma powstała w 2000 roku. Wychodzą na przeciw oczekiwaniom naszych Klientów dostarczamy produkty, które cechuje najwyższa jakość” – uwierz mi. Na takie opisy Klienci już zupełnie nie zwracają uwagi. 

O produkcie – pokaż swoją ofertę, ale tworząc treści, które będą je opisywać pomyśl o swoim Kliencie. Pokaż mu korzyści, które zyska jeśli skorzysta z Twojej oferty. To, że produkt usprawnia realizację procesów jest na prawdę super. Ale to, że Twój produkt sprawi, że Klient w ciągu dnia zyska 1 godzinę czasu. co przy założeniu, że jego godzina pracy kosztuje 70 zł netto – oznacza, że w ciągu miesiąca roboczego oszczędza 1400 zł netto! To jest dopiero petarda! 

Aktualności/Blog – na start warto przygotuj chociaż 2-3 wpisy w aktualnościach lub na blogu. Po co ci aktualności lub blog? 

  1. Nasycasz stronę internetową treścią – co wpływa na pozycjonowanie serwisu
  2. Pokazujesz swoją wiedzę 
  3. Dzięki regularnym wpisom Twoi Klienci widzą, że strona żyje a co za tym idzie Twój biznes dobrze rokuje

Cennik – oczywiście nie wszyscy chcą pokazywać ceny na stronie internetowej. Jeśli chcesz zbadaj o to aby cennik był czytelny i zrozumiały dla potencjalnego Klienta.

A co jeśli nie czujesz się na siłach, aby przygotować treści na stronę?

Nie wszyscy jesteśmy stworzeni do przygotowania „kwiecistych” opisów na stronę www, które porwą za sobą tłumy. W takiej sytuacji możesz skorzystać z usług doświadczonego copywritera. Pamiętaj jednak, że osoba, która na Twoje zlecenie będzie przygotowywała opisy na stronę www musi poznać Twoją historię i ofertę. Ponadto musicie ustalić:

  • Formę zwrotu do Klienta – Ty czy Państwo
  • Styl treści – oficjalny, luźny, techniczny, ekspercki
  • Zagadnienia, które powinny zostać opisane
  • Długość treści
  • Lista kluczowych fraz
  • Lista zakazanych zwrotów 

 

Podobne wpisy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *