Trendy w marketingu internetowym 2019

Prowadząc działania marketingowe przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się co w danym momencie jest najbardziej popularne. W tym wpisie wyróżniałam 5 działań, które mają wpływ na decyzje odbiorców w ostatnim czasie. Nie traktuj ich jako wyznacznika „must have”, ale na pewno warto abyś je rozważył. Pamiętaj również aby poszczególne modele wykorzystać odpowiednio w swojej branży.

Czytaj dalejTrendy w marketingu internetowym 2019

Marketing internetowy i jego siła

Świat marketingu w ostatnich latach zmienił się diametralnie. Czy wiesz, że w Stanach Zjednoczonych już dawno koszty na reklamę w internecie przewyższyły koszty reklamy telewizji. W Wielkiej Brytanii wydarzyło się to w 2018 roku. Instytucje badawcze prognozują, że za 2-3 lata taka sytuacja będzie miała miejsce w Polsce. Co to oznacza? Że jeszcze masz czas, aby zaistnieć w internecie, bez ponoszenia gigantycznych kosztów. Poznaj przewagi marketingu internetowego.

Czytaj dalejMarketing internetowy i jego siła

Design thinking – co zrobić, aby produkt był jeszcze lepszy

W ostatnim artykule przedstawiłam Ci zagadnienie Design thinking, czyli metody twórczego udoskonalania produktów lub usług. A co powiesz na to, żebyśmy dzisiaj krok po kroku przeszli przez etapy twórczego projektowania produktu (lub usługi) z wykorzystaniem niektórych narzędzi? Potraktuj ten wpis jako wstęp do działania. Chciałabym, żebyś zobaczył, że to zadanie jest stosunkowo proste, a może przynieść Ci wiele wymiernych korzyści. Żeby móc przejść przez poszczególne etapy procesu, będziesz potrzebował w pierwszej kolejności dużo czasu, a poza tym…

Czytaj dalejDesign thinking – co zrobić, aby produkt był jeszcze lepszy

Udoskonalanie produktów i usług – design thinking

Otwierając firmę miałeś już pomysł na biznes. Zapewne opracowany produkt lub usługę. W większym lub mniejszym stopniu sprawdzony jego potencjał. I pierwsza sprzedaż. Taka jakiej oczekiwałeś czy nie? A co z feedbackiem od Klientów? Ich opinie były pozytywne czy spotkałeś się z negatywnymi komentarzami? A gdybym powiedziała Ci, że istnieje genialne narzędzie, które pozwoli dostosować Twój produkt (usługę) do potrzeb użytkowników? A to z kolei przełoży się na zwiększenie sprzedaży?

Czytaj dalejUdoskonalanie produktów i usług – design thinking

Czego można dowiedzieć się z Google Analytics?

Google Analytics to darmowe narzędzie Google, które pozwala na analizowanie ruchu na stronie internetowej w różnym ujęciu. Z Google Analytics dowiesz się m.in jak użytkownicy trafili na Twoją stronę, czy była to ich pierwsza wizyta, a może już kolejna, w jakim państwie/mieście przebywali wchodząc na stroną, z jakiego oprogramowania korzystali czy jakie działania wykonali na stronie. Wszystkie te dane, odpowiednio przeanalizowane i zinterpretowane stanowią podstawę do lepszego dostosowania strony do potrzeb odbiorców.

Czytaj dalejCzego można dowiedzieć się z Google Analytics?

Analizowanie danych ze strony internetowej – czy to potrzebne?

Przygotowałeś stronę internetową. Zacząłeś reklamować swój biznes w sieci. Klienci się pojawiają – to ta optymistyczna wersja – lub nie – w tej gorszej wizji. I nagle rodzi się pytanie: „co mogę jeszcze zrobić, aby moje działania przyniosły lepsze efekty?”. Odpowiedź możesz znaleźć w statystkach swojej strony internetowej. Oczywiście pod warunkiem, że na Twojej stronie internetowej zostało zaimplementowanie odpowiednie narzędzie np. Google Analytics. 

Czytaj dalejAnalizowanie danych ze strony internetowej – czy to potrzebne?

Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Kilka lat temu prowadzenie firmowego profilu na Facebooku było znacznie łatwiejsze niż obecnie. W tej chwili użytkownicy zalewani są informacjami, a niestety miejsce na Facebookowej ścianie jest mocno ograniczone. Dlatego jeżeli chcesz, żeby to co robisz było zauważone przez innych, musisz publikować angażujące treści, które Facebook chętnie wyświetla innym. Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku, który będzie przynosił efekty?

Czytaj dalejJak prowadzić profil firmowy na Facebooku?

Transmisja live na Facebook’u – czy warto robić live’y?

15 lat temu marketing ukrywał się w tekstach. Pamiętam pierwsze strony internetowe, które „zawalone” były tekstem. Ulotki i katalogi, które czytało się jak dobrej klasy czasopismo. Kilka lat później tekst powoli wypierany był przez obraz. Wszyscy mówili, że zdjęcie/grafika potrafi wyrazić więcej niż 1000 słów. I tak też jest. Obraz zdecydowanie szybciej niż tekst działa na naszą podświadomość. W ułamku sekundy budzi określone skojarzenia. Ale obecnie to wideo wysuwa się na prowadzenie. Live na Facebooku, Kanały na YouTube czy Stories na Instagramie. Znacie? Jestem przekonana, że tak! Ale dzisiaj chciałabym się skupić tylko na pierwszej formie publikowania wideo – live na Facebooku.

Czytaj dalejTransmisja live na Facebook’u – czy warto robić live’y?

Co to jest Piksel Facebooka i jakie daje możliwości?

Jeżeli korzystasz z reklam na Facebooku to zapewne nie raz, kiedy tworzyłeś kampanię promocyjną widziałeś informację o monitorowaniu konwersji za pomocą Piksela Facebooka. Piksel to narzędzie, które pozwala targetować reklamy na Facebooku do użytkowników, którzy odwiedzili Twoją stronę www oraz zaawansowany system analityczny, który pomaga mierzyć skuteczność Twoich kampanii.

Czytaj dalejCo to jest Piksel Facebooka i jakie daje możliwości?

Jak napisać dobry tekst na stronę internetową

Myślisz sobie: „chcę fajną stronę internetową. Zlecę ją. Niech mi ją zrobią. Będę miał z głowy”. Ale nagle okazuje się, że zlecenie przygotowania strony internetowej to wierzchołek góry lodowej. Chciałbyś mieć temat z głowy, ale dostajesz serię pytań, na które nie zawsze potrafisz odpowiedzieć. A jeśli się z nimi uporasz, to tak czy siak na końcu pada prośba „proszę nam przysłać teksty – zrobimy stronę www”. Niestety nie da się przygotować strony www jeśli nie ma treści. I co teraz?

Czytaj dalejJak napisać dobry tekst na stronę internetową