Czarny piątek – pomysły na promocje

Czarny Piątek z roku na rok staje się w Polsce coraz bardziej popularny. Przyszedł do nas oczywiście z Zachodu i jest synonimem ogromnych wyprzedaży. Duzi gracze już od początku listopada informują nas o wielkich obniżkach cen, a ludzie oczywiście z przyjemnością skorzystają z okazji. Skoro jest, to dlaczego nie? Tak więc, Klienci chcą kupić w jak najniższej cenie. Sprzedawcy liczą na duże zyski. Jak to pogodzić?

Czarny Piątek w sieci

Skupię się dzisiaj na sklepach internetowych. Jest 20 listopad. Lada dzień ruszają wyprzedaże. Jeżeli prowadzisz sprzedaż online czy zauważyłeś, że:

  1. w ostatnich dniach Twoja sprzedaż może nie stanęła miejscu, ale nie jest taka jak przewidywałeś?
  2. ilość porzuconych koszyków jest większa niż zazwyczaj?
  3. w twoim sklepie jest spory ruch, z którego nie ma sprzedaży?

Jeśli odpowiedziałeś 3xTAK z dużym przekonaniem mogę stwierdzić, że Twoi Klienci czekają na promocje. A Ty, jeśli wszystko dobrze zaplanujesz, możesz już wkrótce:

  1. sprzedać więcej produktów w niższej cenie, co finalnie przełoży się na większe przychody
  2. w jednym dniu odzyskać porzucone koszyki
  3. zloljalizować względem siebie Klienta i przywiązać go na dłużej do marki

Pamiętaj tylko, że obecnie Klientom nie wystarczy sam upust 20%, ponieważ tyle może dostać na standardowych, sezonowych wyprzedażach. Ale nie oznacz to także, że masz wyprzedać wszystkie produkty bez marży.

Czas nas dobry plan!

10 sprawdzonych pomysłów na promocję

Procentowa obniżka ceny produktu

To standardowa i najbardziej popularna forma promocji – procentowa obniżka ceny na dany produkt. Może to być dowolny procent w zależności od możliwości sklepu internetowego. Jeżeli nie przyzwyczaiłeś Klientów do sezonowych wyprzedaży, nawet rabat w wysokości 10% może być atrakcyjny.

Drugi produkt taniej

Pod warunkiem, że taka opcja ma prawo bytu w Twoim sklepie. Bo jeśli Klient będzie musiał kupić dwa identyczne produkty to na 100% tego nie zrobi. Ale jeśli sprzedajesz odzież, biżuterię, akcesoria kuchenne taka opcja może być bardzo kusząca. A dla Ciebie to dodatkowy zysk.

Drugi produkt gratis lub dwa produkty trzeci gratis

Gratisy są zawsze mile widziane. Pod warunkiem, że to gratis, z którego Klient skorzysta. Zaproponuj konkretne produkty gratisowe lub jeszcze lepiej – daj możliwość samodzielnego wyboru. Przy czym pamiętaj, że kobietę, która kupuje buty raczej nie uszczęśliwi pendrive.

Dwa produkty w cenie jednego

To bardzo kusząca propozycja. Szczególnie w okresie przedświątecznym. Oczywiście koniecznie musisz zweryfikować możliwość takich sprzedaży. Pamiętaj! Masz na tym zarobić.

Bez ponoszenia kosztów wysyłki

Koszty wysyłki to niestety najsłabsze ogniwo w sklepach internetowych. Klient, który ma do wyboru kilka takich samych produktów z różnych stron www, zawsze wybierze ten z darmową dostawą. Rozważ czy nie umożliwić Klientom darmowej wysyłki chociaż w jeden dzień w roku.

Zestawy produktów

To świetna opcja na zwiększenie sprzedaży. Zadbaj o to, aby cena zestawu była minimalnie niższa od cen produktów zakupionych osobno. Jeżeli prowadzisz sprzedaż produktów, które tworzą kolekcje: książki, filmy, ubrania, buty, biżuteria czy kosmetyki stworzenie zestawów będzie idealnym rozwiązaniem.

Kupon rabatowy na kolejne zakupy

Przywiąż Klienta do siebie. Jeśli podarujesz mu kupon rabatowy na kolejne zakupy jest szansa, że zrobi je u Ciebie. Kupon rabatowy możesz wręczyć w zamian za zakupy lub zapisanie się do newslettera.

Promowanie większych zakupów

Zwiększająca się zniżka, wraz z ilością zakupionych produktów. W takich przypadkach opłaca się Klientowi dorzucić coś do koszyka, by z teorii więcej zaoszczędzić.

Program lojalnościowy

Zawsze dokładaj wszelkich starań by klient do Ciebie wrócił. Taką opcją może być program lojalnościowy. Za kolejne zakupy przyznajesz punkty, które Klient może wymienić na produkty z Twojego sklepu.

Karty podarunkowe

Stwórz eleganckie vouchery podarunkowe z dodatkowymi promocjami, gratisami i kartami lojalnościowymi, które będzie można wykorzystać w Twoim sklepie.

Ważne! Nie zapomnij poinformować swoich obecnych Klientów o planowanej akcji promocyjnej!

 

Dodaj komentarz