Daj się zauważyć – czyli jak wypromować swoją firmę

Wykonałeś pierwszy krok i założyłeś własną działalność gospodarczą. Masz dobry pomysł, jesteś zdeterminowany by osiągnąć sukces, zaczynasz poszukiwać Klientów. STOP! Czy naprawdę jesteś na to gotowy?

Znasz efekt „pierwszego wrażenia” w kontaktach międzyludzkich? W  jednej chwili wiesz czy nowo poznana osoba zyska Twoją sympatię czy wręcz przeciwnie. Z tym samym zjawiskiem mamy do czynienia w biznesie.

PAMIĘTAJ! Dobre pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz.

Warto wiedzieć, że w biznesie na pierwsze wrażenie mają wpływ 3 następujące elementy:

  • Identyfikacja wizualna firmy
  • Strona internetowa
  • Podstawowe materiały marketingowe

Czym jest podstawowa identyfikacja wizualna?

Logo firmy to charakterystyczna i indywidualna dla danej firmy forma graficzna, której celem jest łatwa identyfikacja przedsiębiorstwa. Logo powinno być chwytliwe, spójne z branżą, łatwo zapadające w pamięć oraz estetyczne. Jego zadaniem jest wywołanie u odbiorcy ściśle określonych skojarzeń, wzbudzić konkretny nastrój – co pośrednio ma wpłynąć na konkretną reakcję Klienta np. podjęcie chęci współpracy z firmą.

Dla firm, które dopiero rozpoczynają swoją działalność zaleca się o tworzenie tzw. „claim”, które współgra z logotypem i jest jego elementem. Stosuję się go jako uzupełnienie informacji o działalności firmy, uszczegóławia nazwę firmy bądź podkreśla branżę, w której działa przedsiębiorstwo.

Hasło reklamowe to dodatkowy element, który w jednym zdaniu podpowie Twojemu potencjalnemu Klientowi czym zajmuje się Twoja firma.

Kolejnymi elementami identyfikacji wizualnej firmy są wizytówki oraz papier firmowy. Indywidualny projekt wizytówki pozwoli na profesjonalną prezentację w trakcie spotkania biznesowego. Z kolei dokumenty wysyłane na papierze firmowym stworzą profesjonalny wizerunek dla wysyłanej korespondencji. Każde pismo wychodzące z firmy będzie spójne z wizualną identyfikacją firmy. Jednocześnie odbiorca będzie miał bezpośredni dostęp do danych kontaktowych firmy.

Strona www

„Nie ma cię w Internecie, to nie istniejesz” – tę maksymę znają już chyba wszyscy. Szacuje się, że 80-90% Polaków korzysta z Internetu w poszukiwaniu informacji o produktach lub usługach. Jeżeli nie znajdą Twojej oferty z pewnością wybiorą rozwiązania konkurencyjne. Dlatego ciekawa i profesjonalna strona internetowa, na której potencjalny Klient bez problemu znajdzie informacje, których szuka to podstawa.

Podstawowe materiały marketingowe

Celem materiałów marketingowych jest zwiększenie świadomości marki oraz budowa pozytywnego wizerunku firmy. Postaraj się, aby Twoi partnerzy biznesowi oraz potencjalni Klienci otrzymali zbiór informacji o Twojej działalności w estetycznej formie. Zaleca się tworzenie profesjonalnych katalogów produktowych albo ulotek informacyjnych.

Dodaj komentarz