Jak sprzedawać na Instagramie?

Do niedawna marketerzy prześcigali się w wymyślaniu kreatywnych metod sprzedaży produktów na Instagramie. Ile razy czytałeś wpis, w którym link do oferty znajdował się w „bio”? W maju 2018 roku Instagram ukrócił ten wyścig, wprowadzając do profili sprzedażowych opcję sklepu. Nowa opcja pozwala oznaczyć sprzedawane produkty, a Obserwatorzy mogą szybko przejść do zakładki Sklepu, żeby dokonać zakupów.

Dla kogo jest sklep na Instagramie?

Żeby móc uruchomić opcję sklepu na Instagramie należy spełnić kilka warunków:

  1. Na swoim firmowym profilu na Facebook’u musisz mieć włączoną sekcję “Sklep”, w którym znajdują się produkty wraz z pełnym opisem i ceną. Konieczne jest, aby wybrać opcję przekierowania sprzedaży do zewnętrznej strony a nie jako zapytanie do Messengera. Jak stworzyć sklep na Facebooku dowiesz się TUTAJ.
  2. Twoje konto na Instagramie musi być kontem biznesowym (Jak utworzyć konto biznesowe na Instagramie)
  3. Twój profil firmowy na Facebook’u musi być zintegrowany z profilem firmowym na Instagramie. Jak zrobić integrację Facebook’a i Instagrama.

Jeżeli wszystkie 3 warunki są spełnione Instagram weryfikuje powiązanie i włącza opcję sklepu.

Niestety znane są mi przypadki, że mimo wszystkich poprawnych ustawień Instagram nie udostępnia możliwości sprzedaży produktów. Nie wyjaśnia także dlaczego. Można spróbować zamknąć sklep na Facebooku i uruchomić go ponownie, ale nie zawsze daje to 100% gwarancję, że ponowna weryfikacja Instagrama będzie korzystna.

Odradzam tworzenie nowego profilu na Instagramie tylko po to, aby zyskać możliwość sprzedaży. Działanie to prowadzi do wygenerowania błędu, którego na dzień dzisiejszy ani Instagram ani Facebook nie są w stanie rozwiązać.

Jeżeli nie dostaniesz możliwości oznaczania produktów pozostaje Ci korzystanie ze starej szkoły, w której link do aktualnej oferty zostawisz w „biogramie” – czyli opisie Twojego konta. Na Instagramie tylko w tym miejscu jesteś w stanie zamieścić klikalny link.

Mam sklep na Instagramie i co dalej?

O włączeniu sklepu Instagram poinformuje Cię krótkim komunikatem na Twoim profilu. Jeśli przegapisz ten komunikat, to nic straconego. Po prostu w lewym rogu, tam gdzie do tej pory miałeś opcję „Zadzwoń” pojawi się opcja „Kup”. Od tego momentu publikując zdjęcia będziesz mógł oznaczać swoje produkty.

  1. Dodaj standardowo zdjęcie
  2. Kliknij „Oznacz produkt”
  3. Z rozwijanej listy wybierz produkt, który znajduje się na zdjęciuzdęciu
  4. Opublikuj zdjęcie

 

 

Jeżeli masz jakieś pytania i wątpliwości jestem do Twojej dyspozycji mkubiak@futuram.stronyireszta.pl 

Dodaj komentarz