Instagram – ten fotograficzny profil społecznościowy w 2012 roku stał się własnością Facebook’a. Od tego momentu Facebook i Instagram zostały ze sobą mocno zintegrowane, dając tym samym ich użytkownikom wiele nowych możliwości. Pisząc użytkownik mam na myśli przede wszystkim firmy, które działają w mediach społecznościowych. Bo to dla nich ta integracja przynosi najwięcej korzyści.
Co daje integracja Facebook’a i Instagrama
Publikowanie zdjęć z Instagrama na Facebook’u
Publikujesz ciekawe zdjęcia reklamujące Twoją markę na Instagramie? Nic nie stoi na przeszkodzie, żeby to samo zdjęcie opublikować od razu na firmowym profilu na Facebook’u. Dzięki integracji Facebook’a i Instagrama możesz to zrobić jednym kliknięciem! Interesującego contentu na Facebooku nigdy za dużo. A wiadomo, że jeden obraz potrafi powiedzieć więcej niż milion słów.
Publikowanie zdjęć z Facebook’a na Instagramie
Stosunkowo niedawno została wprowadzona możliwość publikowania zdjęć z profilu firmowego na Facebook’u bezpośrednio na Instagramie. Na dzień dzisiejszy opcja ta dostępna jest przede wszystkim dla nowych profili firmowych na Facebooku, ale cyklicznie opcja ta będzie udostępniana dla użytkowników, którzy swoje profile założyli kilka lat temu. Oczywiście na Instagramie mogą być publikowane tylko te posty, które zawierają jedno zdjęcie.
Sklep
Jeżeli w swoim biznesie zajmujesz się sprzedażą online i masz otwarty sklep na Facebook’u możesz zacząć oznaczanie swoich produktów w sklepie na Instagramie. Dzięki tej opcji Twoi Obserwatorzy na Instagramie w prosty sposób mogą przejść do zakupów w Twoim sklepie.
Publikowanie reklam
Dzięki integracji platform masz możliwość publikowania reklam na Instagramie z pozycja managera reklam na Facebook’u. Nie musisz tworzyć osobnego konta. Statystyki reklam masz w jednym miejscu. W prosty sposób możesz także duplikować reklamy, które przyniosły Ci do tej pory najwięcej korzyści. Ważne jest, aby przygotowując reklamę na Instagrama w managerze reklam pamiętać o specyfice reklam instagramowych. Niech będzie to ciekawe zdjęcia a nie reklamowa grafika.
Jak zintegrować Facebook z Instagramem
Aby móc zintegrować konto firmowe na Facebook’u (jak założyć profil firmowy na Facebook’u) oraz konto firmowe na Instagramie (jak założyć profil firmowy na Instagramie) musisz mieć utworzone te dwa konta. Przed przystąpieniem do integracji przypomnij sobie dane do logowania do obydwóch platform.
Integracja z pozycji Facebooka
Krok 1:
Na profilu firmowym na Facebooku wejdź w prawym górnym menu w opcję „Ustawienia”.
Krok 2:
W menu bocznym, które znajduje się po lewej stronie wybieramy opcję Insagram
Krok 3
W głównym oknie klikamy „Zaloguj”. Po wpisaniu danych do logowania do Twojego firmowego profilu na Facebooku zatwierdzamy proces.
Integracja z pozycji Instagrama
Krok 1:
Na profilu firmowym na Instagramie kliknij w prawym górnym rogu koło zębate lub trzy kropki.
Krok 2:
Przewiń w dół i wybierz opcję „Powiązane konta”
Krok 3.
Wybierz opcję Facebook i wprowadź sobie dane do logowania na Facebook’u.
A teraz ciesz się możliwościami płynącymi z integracji Facebook’a i Instagrama.
Masz pytania dotyczące integracji? Z przyjemnością na nie odpowiemy. Napisz do nas biuro@futuram.stronyireszta.pl