Transmisja live na Facebook’u – czy warto robić live’y?

15 lat temu marketing ukrywał się w tekstach. Pamiętam pierwsze strony internetowe, które „zawalone” były tekstem. Ulotki i katalogi, które czytało się jak dobrej klasy czasopismo. Kilka lat później tekst powoli wypierany był przez obraz. Wszyscy mówili, że zdjęcie/grafika potrafi wyrazić więcej niż 1000 słów. I tak też jest. Obraz zdecydowanie szybciej niż tekst działa na naszą podświadomość. W ułamku sekundy budzi określone skojarzenia. Ale obecnie to wideo wysuwa się na prowadzenie. Live na Facebooku, Kanały na YouTube czy Stories na Instagramie. Znacie? Jestem przekonana, że tak! Ale dzisiaj chciałabym się skupić tylko na pierwszej formie publikowania wideo – live na Facebooku.

Co to jest relacja live na Facebooku i co Ci daje?

Live to jedna z form aktywności na Facebooku. Transmisje na żywo można robić na swoim profilu prywatnym, na profilu firmowym, a także w grupach. Prowadzenie relacji na żywo to genialny sposób na zwiększenie zasięgów na Facebooku.

Profil firmowy na Facebooku, który ma 315 fanów.
Zasięgi organiczne standardowego posta:

Zasięgi organiczne i reakcje podczas relacji na żywo:

Przyrost organiczny fanów na Facebooku dzięki regularnym wpisom i prowadzonej raz w miesiącu relacji na żywo. 
Pierwszy live odbył początkiem października. 

Pozostałe korzyści z prowadzenia live na Facebooku

1. Szybko i efektywnie przekazujesz wiedzę swoim fanom

Jeżeli prowadzisz biznes to na pewno produkty/usługi, które oferujesz Klientom rozwiązują jakiś problem bądź zaspokajają określone potrzeby. Relacja na żywo na Facebooku to idealna okazja do tego, aby przedstawić korzyści płynące z Twoich rozwiązań. Możesz także podzielić się swoją wiedzą, która niekoniecznie związana jest bezpośrednio z produktem/usługą, ale dzięki niej budujesz zaufanie wśród fanów i pozycję eksperta.

2. Pokazujesz swoją autentyczność i ludzką stronę biznesu

Dzięki relacjom na Facebooku dajesz się poznać odbiorcom. Klient ma możliwość poznać Cię od ludzkiej strony i rodzi się w nim przekonanie, że dobrze Cię zna. Nagle okazuje się (z punktu widzenia fana), że po drugiej stronie Facebooka siedzi świetny człowiek, z którym fajnie jest nawiązać współpracę.

3. Nawiązujesz bezpośrednią relację i interakcję z fanami

Mówi się, że obecnie najważniejszy jest marketing relacji. Marketing relacji to nic innego jak nawiązywanie kontaktów ze swoimi Klientami. Taką możliwość dają właśnie live’y na Facebooku. Powiesz: “jaką interakcję?!”. Przecież ja nie widzę swoich widzów! Owszem, ale możesz zmotywować ich do komentowania relacji, udostępniania jej, wysyłania do Ciebie prywatnych wiadomości a jeśli chcesz możesz zachęcić także do kontaktu telefonicznego.

No to co? Startujemy? O czym powinieneś pamiętać przed każdą relacją na żywo?

Każde wystąpienie przed szerszą publicznością to stres. Dlatego przed wystartowaniem z relacją na żywo warto:

  1. Przygotować listę tematów, o których będziesz mówił
  2. Sprawdzić połączenie internetowe oraz zasięg
  3. Sprawdzić głos – wykorzystaj zestaw słuchawkowy albo mikrofon krawatowy
  4. Jeżeli podczas live chcesz zrobić prezentację warto wykorzystać darmowy program OBS Studio.
  5. Zweryfikować otoczenie – czy sąsiad nie wziął urlopu, żeby rozpocząć remont, a może zaplanowana jest przerwa w dostawie prądu?
  6. Zrobić próbną transmisję na żywo

Podczas relacji:

  1. Przedstaw się – jak się nazywasz, kim jesteś, czym się zajmujesz, jakie jest Twoje doświadczenie zawodowe
  2. Sprawdź czy Cię widać i słychać
  3. Zadawaj pytania i sprawdzaj jakie pytania do Ciebie spływają
  4. Urozmaicaj live – pokaż prezentację, wymyślaj ćwiczenia, pokaż ciekawostkę, opowiedz ciekawą anegdotę

Co zrobić, żeby fani dowiedzieli się o Twojej relacji?

Narzędzia Facebooka pozwalają na planowanie relacji (maksymalnie na 7 dni przed planowaną relacją). Jak zaplanować relację krok po kroku:

Krok 1

Na swoim firmowym profilu na Facebooku w górnym menu wybierz opcję “Narzędzia do publikowania”

Krok 2

W menu po lewej stronie wybierz “Biblioteka filmów” a następnie “Na żywo”

Krok 3

Uzupełnij podstawowe informację na temat relacji. Przygotuj zachęcający opis, tytuł, znaczniki. W tym miejscu możesz także wybrać narzędzia za pomocą, których będziesz robił relacje na żywo. Kliknij “Zaplanuj”

Krok 4

Wybierz datę i godzinę prezentacji i kliknij “Zaplanuj”

Na Twojej tablicy pojawi się zapowiedź relacji.
Każdy z fanów, który klinie “Otrzymaj przypomnienie” otrzyma przypomnienie na temat zbliżającej się relacji.

Dodaj komentarz