Pozycjonowanie w Google – na co zwraca uwagę wyszukiwarka
Niektórzy „złośliwi” mawiają się, że sam Google nie zna algorytmów, które są odpowiedzialne za pozycjonowanie stron www. My jednak wiemy, że metody stosowane przez najpopularniejszą wyszukiwarkę, wcale nie są takim science fiction. Najważniejsza zasada jest taka. Internauta ma dostać to czego szuka. A ponieważ internet „kończy się” na drugiej stronie Google musisz dołożyć wszelkich starań, aby Twoja strona była przynajmniej w TOP 10.
Najważniejsze parametry dla Google
1. Domena i hosting
Zespół Google potwierdził, że wiek domeny nie wpływa na pozycjonowanie w Google, jednak to co osiągnęła domena w tym czasie (ilość treści, linków) sprawi, że szybciej osiągniesz cele SEO. Ważna jest również domena. Jeśli zależy Ci, aby pozycjonować się w Polsce domena powinna być zakończona na .pl lub com.pl. Istotny jest także hosting. Korzystaj z polskich firm hostingowych jeśli zależy Ci na polskich klientach
2. Atrakcyjna i wartościowa strona www
Strona internetowa musi robić dobre wrażenie. Samą swoją oprawą graficzną ma krzyczeć: „zostań ze mną na dłużej!”. Ale nie tylko obraz odgrywa tutaj znaczącą rolę. Content – wartościowe treści, które pozwolą dowiedzieć się więcej na temat Twojej oferty. Koniecznie zadbaj o jakość swoich tekstów. Nie chwal się kolejną nagrodą, nie informuj, że „wychodząc na przeciw oczekiwaniom Klienta” – tego już nikt nie chce czytać. Powiedz za to w jaki sposób Twój produkt odmienia życie. W moim poprzednim artykule omówiłam temat przygotowania treści pod naturalne pozycjonowanie.
3. Długość ładowania strony
Nic nam po atrakcyjnej i wartościowej stronie www jeśli na jej wczytanie trzeba czekać kilka sekund (tak, nie pomyliłam się – sekund). Tutaj każda sekunda to „ogrom” czasu, a każda kolejna milisekunda wczytywania się strony www może zniechęcić do pozostania na stronie. Po co czekać, skoro u konkurencji dwa razy szybciej znajdę to czego szukam.
4. Polecenia a pozycjonowanie w Google
Jeżeli dużo linków kieruje do danej strony, to według Google oznacza, że jest ona ważna. Ale uwaga! Linki muszą pochodzić z wiarygodnych i rzetelnych źródeł. Kilka lat temu popularne było hurtowe kupowanie linków, które lądowały na portalach „dziwnego” pochodzenia. Google ten proceder bardzo szybko ukrócił i obecnie za niewartościowe linki Twoja strona www może wypaść całkowicie z wyników wyszukiwania Google.
5. Certyfikat SLL
Google promuje strony, które posiadają certyfikat SLL. Jeśli strona ma zaimplementowany certyfikat oznacza, że jest „Bezpieczna”. W praktyce, jeśli na Twojej stronie www są formularze czy płatności online i nie masz certyfikatu, takie dane wysyłane elektronicznie można niezwykle łatwo przechwycić. Większość internautów ma tego świadomość. Ponadto jeśli strona nie posiada certyfikatu, w niektórych przypadkach pojawia się alert ostrzegający, że wchodzisz na stronę na własną odpowiedzialność. Kto lubi ryzykować? Brak certyfikatu = mniejsza ilość wejść na stronę.
6. Responsywna strona www
Strona responsywna to nic innego jak dostosowanie strony www do urządzeń mobilnych. Wielu z nas już dawno zamienia komputer na smartfona. Google bardzo dobrze o tym wie. Dlatego „lepiej traktuje” firmy, które mają stronę www dostosowaną do urządzeń mobilnych.
To 5 czynników, które mają bardzo duże znaczenie w odniesieniu do naturalnego pozycjonowania w Google. Musisz jednak wiedzieć, że efektów takiego pozycjonowania nie zobaczysz za dzień czy za dwa. To długotrwały proces, który widoczny będzie dopiero za miesiąc, dwa a nawet za rok.
7. Zachowania odbiorców
To co robią ludzie na Twojej stronie internetowej jest szalenie ważne. Jeśli Google zauważy, że dany wpis częściej się klika niż inne, będzie ciągnął go na wyższe pozycje. Ważny jest także czas jaki użytkownik spędza na stronie. Jeśli na tej stronie przebywa długo oznacza to, że znalazł treści jakich szuka. Dlatego też warto pisać długie, angażujące treści, które wyczerpują temat. Jeśli pod wpisami pojawią się dodatkowe komentarze, to już w ogóle jesteś królem contentu! Istotny jest również ranking powracających klientów. Jeśli ludzie wracają, Google wie, że jesteś fajny.