Żyjemy w czasach, kiedy sprzedaż internetowa nie jest dla nikogo nowością. Mało tego! Właściwie nie trzeba już wychodzić z domu, żeby zrobić niezbędne zakupy. Wystarczy, że włączymy komputer (lub przeglądarkę internetową w telefonie), znajdziemy potrzebny sklep internetowy i kilkoma kliknięciami dokonamy zakupów. Raz, dwa – przy wyborze odpowiedniej opcji – nawet następnego dnia do naszych drzwi puka kurier i wręcza zamówienie. W Internecie można kupić już wszystko. Artykuły spożywcze, akcesoria dla dzieci, ubrania, środki czystości, meble, bilety, samochody, biżuterię, kosmetyki, samochody, usługi i wiele, wiele innych.

Zanim zaczniesz sprzedawać w internecie

Sprzedaży internetowej nie da się rozpocząć od już (chyba, że mamy na myśli popularne platformy sprzedażowe tak jak np. Allegro.pl), dzisiaj myśl – jutro start. Zakładam także, że masz pomysł na biznes sprzedażowy, wykonałeś odpowiednie badanie rynku oraz dysponujesz asortymentem, który będziesz sprzedawał. Co ponad to?

1. Znajomość internetu

Sprawne poruszanie się w internecie to podstawa. Jeżeli wysyłanie wiadomości e-mail nie jest Twoją mocną stroną. Nigdy nie zarządzałeś blogiem, stroną www lub sklepem internetowym. Nie znasz się na mediach społecznościowych. Musisz zainwestować w szkolenie lub zlecić założenie i prowadzenie sklepu internetowego na zewnątrz. Sklep internetowy należy nieustannie doskonalić. Aktualizować asortyment, wprowadzać akcje promocyjne, dbać o wizualne zmiany, aby Klient miał poczucie, że Twój sklep żyje. I być na bieżąco ze zmieniającymi się trendami.

2. Znajomość swojej grupy docelowej

Musisz wiedzieć kto jest Twoim potencjalnym Klientem. Jakie są jego zachowania. I co najważniejsze – gdzie znaleźć go w internecie. Czy będą to media społecznościowe: Facebook, Instagram, Google+, Piterest, Twiter, a może You Tube? Czy będą to specjalistyczne portale internetowe czy odpowiednie fora branżowe?

3. Znajomość przepisów

Zanim zaczniesz prowadzić sprzedaż w internecie powinieneś zapoznać się z Ustawą o prawach konsumenta. To ona reguluje najważniejsze kwestie dotyczące sprzedaży, prawa odstąpienia od umowy, zwrotów czy reklamacji.  Musisz wiedzieć także, że Twój sklep powinien posiadać indywidualny regulamin sprzedaży oraz informację na temat przetwarzania danych osobowych (RODO).

4. Marketing, reklama, pozycjonowanie strony

Musisz mieć świadomość, że samo przygotowanie sklepu wraz z odpowiednimi opisami produktów i opublikowanie go w internecie nie spowoduje, że spłynie na Ciebie lawina zamówień. Aby to osiągnąć należy zainwestować w reklamę. Tutaj bardzo pomocny będzie punkt 2 czyli znajomość grupy docelowej. Jeżeli wiesz, gdzie znaleźć swoich potencjalnych Klientów – to połowa sukcesu. Teraz musisz zachęcić ich do zakupów właśnie u Ciebie.

Jesteś gotowy?
Z przyjemnością przygotujemy dla Ciebie ofertę dotyczącą utworzenia Twojego indywidualnego sklepu internetowego. Skontaktuj się  z nami! Dla wszystkich osób, które do końca listopada 2018 roku podejmą z nami współpracę otrzymają od nas:

  1. Szkolenie z obsługi sklepu – GRATIS!
  2. Wsparcie techniczne przez 3 miesiące od dnia opublikowania strony www – GRATIS!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *