Co oznacza marketing w małej firmie?

Jesteś właścicielem małej firmy i na pewno często myślisz sobie, że ten cały marketing to nie dla Ciebie. W dużych firmach mają budżety, to mogą sobie pozwolić na reklamę, a co ja tam mogę. I tutaj Cię zaskoczę! Posiadając nawet niewielki budżet można zdziałać całkiem dużo. Najważniejszy jest pomysł i jego wykonanie! Nawet przy założeniu niewielkiego budżetu!

Jakie możliwości ma mała firma? Co na początek może zaproponować agencja marketingowa przy niewielkim budżecie?

Po pierwsze na samym początku ważne jest by odpowiedzieć sobie na pytanie co sprzedaję i komu to sprzedaję. Jeśli Klient i agencja marketingowa już to wiedzą, to pierwszym elementem, od którego należy zacząć jest logo firmy. Musi być ono tak zaprojektowane, by potencjalny Klient Twojej firmy od razu wiedział co może u Ciebie kupić. Często w logotypie oprócz nazwy firmy i grafiki dodaje się również tzw. claim czyli zdanie, zwrot charakteryzujący rodzaj działalności np. Arango – Projektowanie i stylizacja wnętrz. Agencja marketingowa zaproponuje Ci kilka wersji logotypu, abyś mógł wybrać ten, który Ci najbardziej odpowiada.

Jak już masz logotyp to teraz następny krok – czego potrzebujesz by rozreklamować swój biznes? Jeśli prowadzisz salon fryzjerski lub kosmetyczny to na pewno dobrym rozwiązaniem będzie dla Ciebie profil firmowy na Facebook’u, aby na bieżąco komunikować się z Klientami. Będzie on idealną wizytówką nawet przy niewielkim budżecie. Przeczytaj instrukcję jak założyć profil na Facebooku.

Jakie formy reklamy  są idealne dla małej firmy?

Jeżeli prowadzisz biznes to bez reklamy Twoi potencjalni Klienci nie dowiedzą się o jej istnieniu. Do wyboru masz wiele możliwości, zarówno wielkoformatowych jak i mniejszych, bardziej promocyjnych.

Jeśli prowadzisz biznes stacjonarny, to możesz zainwestować w baner zewnętrzny, który idealnie wyróżni Cię na tle konkurencji a Klientom wprost powie, gdzie można Cię znaleźć. Dodatkowym materiałem mogą być ulotki promocyjne i wizytówki. Możesz także zamieścić reklamę na samochodzie. Ciekawą opcją są vouchery prezentowe, które można zakupić np. na Dzień Matki.

Wybór materiałów reklamowych oraz środków komunikacji zależy od specyfiki biznesu jaki prowadzisz. Dla niektórych firm wystarczającą formą komunikacji jest profil na Facebooku czy Instagramie, dla innych niezbędna jest strona internetowa. Ważne jest to, aby określić na początku cele jakie chcesz osiągnąć.

Niezależnie od wielkości budżetu, marketing jest bardzo ważną częścią każdego biznesu. Pozwala uporządkować sposób komunikacji z Klientami, stworzyć wizerunek firmy, a także dobrze przygotowany marketing pomaga w zwiększeniu przychodów ze sprzedaży.

Jeśli  zastanawiasz się co moglibyśmy zaproponować Twojej firmie, napisz do nas biuro@futuram.pl
Przygotujemy wstępną koncepcję działań, a Ty sam ocenisz czy Ci odpowiadają.

Zobacz także nasze realizacje

Dodaj komentarz