Czy warto założyć firmowy profil na Facebook’u i jak to zrobić?

Promienie słońca delikatnie muskają Cię po twarzy, aby dać znać, że rozpoczął się nowy dzień. Leniwe wstajesz z łóżka, wykonujesz poranną toaletę i udajesz się do kuchni, aby ożywić się aromatyczną i smakowitą kawą. W dłoni telefon z otwartą aplikacją Facebook’a.

Powoli scrollujesz ekran i widzisz, że Kasia właśnie wróciła z cudownych wakacji w Hiszpanii (może pojedziesz tam w przyszłym roku?), Kuba kupił najnowsze Audi Q7 (też o takim marzysz – nie da się ukryć), Ikea wprowadza nowy katalog (w sumie przydałby się mały remont w mieszkaniu), Zalando robi wyprzedaż letniego obuwia (może coś kupisz na poczet tych hiszpańskich wakacji w przyszłym roku?).

Ułamki sekund powodują, że Facebook kreuje u Ciebie nowe potrzeby.
A teraz spójrz na to z drugiej strony.

Jesteś przedsiębiorcą. Chyba fajnie byłoby móc kreować potrzebę posiadania Twojego produktu/usługi wśród odbiorców Facebook’a. Prawda? Nic prostszego!

Jak założyć profil firmowy na Facebook’u, aby móc reklamować swoją działalność?

Przede wszystkim musisz wiedzieć, że utworzenie firmowego profilu na Facebook’u jest bezpłatne. Nie musisz podpisywać z Markiem Zuckerbergiem żadnej umowy ani podawać danych do swojej karty kredytowej. O dane karty kredytowej Facebook poprosi, kiedy będziesz chciał zrobić pierwszą płatną reklamę.

Samo stworzenie fanpge’a firmowego możliwe jest z kilku różnych miejsc.

1. Jeżeli nie jesteś użytkownikiem Facebook’a w głównym oknie logowania klikasz „Utwórz stronę”.

2. Jeżeli masz prywatne konto na Facebook’u opcję zakładania profilu firmowego znajdziesz klikając małą strzałeczkę w prawym górnym rogu menu lub klikając „Strona” w menu znajdującym się po lewej stronie (ostatnia sekcja Utwórz).

 

Możesz również wykorzystać bezpośredni link do założenia firmowego profilu na Facebook’u. 

Każdy z podanych sposobów przekieruje Cię na stronę, gdzie kreator Facebook’a krok po kroku przeprowadzi Cię przez etapy konfiguracji konta. Warto przygotować się do tego etapu. Będziesz musiał podać szereg informacji, aby przygotowany przez Ciebie profil odzwierciedlał biznes, który prowadzisz. Oczywiście będziesz mógł pominąć, niektóre kroki i uzupełnić je w przyszłości. My jednak rekomendujemy by zrobić wszystko od początku do końca tak jak sugeruje to Facebook. Dlaczego? Sprawa jest bardzo prosta. Im Facebook więcej wie, tym lepiej skategoryzuje Twoją stronę.

Kreator tworzenia strony firmowej na Facebook’u krok po kroku

W pierwszej kolejności wybieramy jedną z dwóch opcji:

  • Firma lub marka
  • Społeczność lub osoba prywatna

 

Na potrzeby naszego przykładu wybieramy opcję Firma lub marka.

W kolejnym oknie ustalamy:

  • Nazwę strony – zastanów się jaka powinna być ponieważ jej ewentualna zmiana w przyszłości może być bardzo trudna (a czasami wręcz niewykonalna)
  • Kategorię – w kategorii spróbuj najdokładniej zdefiniować swój biznes. Facebook spróbuje podpowiedzieć najlepszą dla Ciebie opcję kategorii. Ważne! Wybór kategorii ma wpływ na kilka opcji na Facebook’u, takich jak: układ treści, dostępne zakładki, typy postów a nawet pozycjonowanie. Na szczęście wybór kategorii nie jest ostateczny i można ją zmienić, ale tylko wtedy kiedy zmianę zasugerują inni użytkownicy.
  • Adres prowadzenia działalności

Witaj na swoim firmowym profilu na Facebook’u!

Teraz czas na graficzne opracowanie Twojej strony. I pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie, dlatego postaraj się, aby Twoje zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle były estetyczne, dobre jakościowo i przede wszystkim, żeby odzwierciedlało Twój biznes.

  1. Zdjęcie profilowe na Facebook’u. To ta mała ikonka po prawej stronie, która Cię identyfikuje. Pojawia się przy postach, które publikujesz oraz w komentarzach i udostępnieniach. Zaleca się, aby zdjęcie profilowe traktować podobnie jak logotyp firmy. Nie zmieniamy go zbyt często, bo to spowoduje, że nasi fani mogą czuć się zagubieni. Większość firm jako zdjęcie profilowe ustawiała właśnie logo marki. Ważne, aby logo przygotowanie było w odpowiednim formacie!
  2. Zdjęcie w tle to grafika w rozmiarach 851×315 pikseli. Jeśli przygotujesz większy plik Facebook pozwoli Ci go przyciąć do odpowiednich rozmiarów. Zadbaj o jakość tego zdjęcia, aby było wyraźne, odpowiednio sformatowane i przycięte.

Co musisz jeszcze przygotować, aby dopiąć kwestię firmowego profilu na Facebook’u

  1. Informacje o firmie
  2. Krótki opis działalności
  3. Nazwa użytkownika, która pojawi się po ukośniku facebook.com
  4. Przycisk CTA

Dane te ułatwią Twoim potencjalnym Klientom kontakt z Tobą.

To oczywiście nie wszystkie opcje konfiguracyjne, które daje nam Facebook, ale wszystkie wymienione powyżej kroki pozwolą Ci na prowadzenie działań na swoim własnym profilu firmowym na Facebooku. Jedynym ograniczeniem będzie dla Ciebie teraz już kreatywność w tworzeniu postów i treści.

Ważne! Jeżeli, potrzebujesz wsparcia w stworzeniu lub prowadzeniu strony na Facebooku  – napisz do nas – biuro@futuram.stronyireszta.pl! Pomożemy Ci!

Dodaj komentarz