Prowadzenie działań w Mediach Społecznościowy to totalny must have każdego biznesu. Jeszcze niedawno mówiliśmy, „nie ma Cię w Google, nie istniejesz”. Teraz mówimy „nie ma Cię w socialach, nie istniejesz”. Niestety nawet jeśli regularnie prowadzisz swoje media społecznościowe może okazać się, że efekty są marne. Dzisiaj przegotowałam zestawienie najczęściej popełnianych błędów w prowadzeniu działań na Facebooku czy Instagramie. Sprawdź, czy któryś nie dotyczy Ciebie i jak najszybciej go wyeliminuj.

Nie publikujesz regularnie treści

Mediów społecznościowych nie wystarczy „mieć”. Trzeba je regularnie prowadzić. Oznacza to, że musisz być w stałym kontakcie ze swoimi obserwującymi. Publikuj angażujące treści systematycznie i zgodnie z planem. Nie tylko wtedy, kiedy przypomni Ci się, że wypadałoby coś wrzucić na Facebooka czy Instagram. Brak regularności sprawia, że tracisz zasięgi, które bardzo ciężko odbudować. Poza tym, tylko przez stały kontakt ze swoimi obserwującymi możesz nawiązać z nimi fajne relacje, które przełożą się na ciekawe transakcje.

Nie angażujesz swoich odbiorców

Nie wystarczy wrzucać postów od tak, bo trzeba coś napisać. Posty powinny angażować Twoją społeczność. O to chodzi, żeby Twoi obserwujący chcieli nawiązać z Tobą relację, aby byli aktywni. Jak zachęcić do aktywności? Masz wiele możliwości. W pierwszej kolejności treści, które interesują Twoich odbiorców. Następnie możesz zrobić rozdanie, wyzwanie albo konkurs. Każde działanie powinno być przemyślane i adekwatne do branży, w której działasz.

Twoje posty nie są spójne z wizerunkiem marki a estetyka nie zachęca do pozostania z Tobą na dłużej

Ciężko jest publikować spójne i estetyczne posty, kiedy nie masz pomysłu na komunikację oraz kiedy nie planujesz swoich działań. Brak planu sprawia, że wszystko wygląda na chaotyczne i bezcelowe. Uporządkowana komunikacja, ładne przemyślane zdjęcia czy grafiki wzbudzają pozytywne emocje. Wiem, że to może wydać się dziwne, ale poukładany feed na Instagramie daje poczucie, że cały Twój biznes jest ułożony i jesteś partnerem godnym zaufania.

Boisz się nagrywania filmów i mówienia do ludzi

Obecnie wideo ma gigantyczną przewagę nad słowem pisanym. Tu nie chodzi o tworzenie super produkcji wideo. Wystarczą proste filmy nagrywane telefonem, które pozwolą Ci zaprezentować siebie, swoje produkty czy usługi oraz będą odpowiedzią na najczęściej zadawane przez Twoich klientów pytania. Możesz tworzyć relacje lub rolki. Zacznij od czegoś prostego. Spróbuj oswoić się z nową dla Ciebie formą przekazu.

Nie używasz hasztagów (#) lub używasz źle dobrane hasztagi (#)

Dodajesz zdjęcie na Instagram. Tworzysz tekst, z którego jesteś szalenie dumny. Publikujesz. I nic. 5 polubień. Co znowu poszło nie tak?! Nie dodałeś hasztagów. To one na Instagramie pozwalają Ci otworzyć drzwi na świat. Dzięki hasztagom możesz pojawić się w innych kręgach niż Twoi obecni followersi. A czy wiesz, że każdorazowo pod postem możesz zastosować aż 30 różnych hasztagów? Pomyśl teraz jakie to daje możliwości. Siedzisz w pokoju do którego nie da się wejść albo siedzisz w pokoju, do którego prowadzi 30 różnych drzwi.

Nie tagujesz zdjęć i nie oznaczasz miejsca

Hasztagi do dopiero początek drogi do świata kontaktów. Każde zdjęcie dodane na Instagram możesz otagować. Możesz oznaczyć w nim koleżankę, z którą jesteś na zdjęciu lub marki, które pojawiają się „w tle”. Bo siedzisz na kanapie z Agaty, na sobie masz ubranie z Reserved, popijasz kawę z kubka z IKEI a na ścianie wisi obraz z PEPCO. Tagując marki lub osoby pojawiasz się na ich kartach w zakładce „oznaczone”. Ważne! Tagować możesz posty na Instagramie, rolki i relacje.

Oprócz marek i osób możesz oznaczyć również lokalizację, w której jesteś czyli np. miasto, w którym mieszkasz. Tym samym trafiasz w kolejne miejsce, w którym mogą znaleźć Cię Twoi potencjalni klienci.

Nie nawiązujesz relacji ze swoimi obserwującymi

Publikujesz post, pod którym pojawiają się pierwsze komentarze. Jest dobrze. Siedzisz i nie robisz nic. Tak to nie działa. Tylko aktywne nawiązywanie relacji przełoży się na Twój sukces. Odpowiadaj na komentarze pod swoimi postami. Odwiedzaj profile osób, które komentują Twoje posty i sam zostaw kilka miłych słów. Inicjuj rozmowy prywatne np. z odpowiedzi na czyjąś relację lub rolkę. Nawiązuj współprace z innymi Twórcami. To pozwoli Ci zwiększyć zasięgi. Dasz się też poznać nowej społeczności.

Nie znasz swojej grupy odbiorców

Tworzysz dla wszystkich, czyli gdybyś nie robił nic, efekt byłby podobny (tylko, że Ty tracisz czas, energię i pieniądze). Jeśli nie określisz swojej grupy docelowej, będziesz błądzić jak dziecko we mgle, popełniając mnóstwo błędów.

Nie analizujesz statystyk

Żeby wyciągać odpowiednie wnioski trzeba analizować statystyki. To liczby powiedzą Ci czy osiągasz wyznaczone cele. Dowiesz się, czy to co robisz jest skuteczne i czy idziesz dobrą drogą, czy lepiej ją zmienić. Im wcześniej wychwycisz obszary do poprawy, tym lepiej dla Twojego biznesu.

Nie sprzedajesz w odpowiedni sposób

Biznesowych mediów społecznościowych nie prowadzi się dla frajdy. Ten kanał pewien sprzedawać. Dlatego musisz w odpowiedni sposób informować swoich Klientów o produktach o usługach, które oferujesz. I pamiętaj o CTA (Call To Action) czyli wezwaniu do działania. Powiedz wprost swoim Klientom czego od nich oczekujesz, np.

  • Wejdź i zapisz się
  • Kliknij i kup
  • Czytaj więcej
  • Sprawdź informacje

Włączasz bezsensowne reklamy

Facebook i Instagram robi wszystko, żeby jak najwięcej ludzi kliknęło w przycisk „Promuj”. To ogromny błąd. Z takiej nieprzemyślanej reklamy zapewne niewiele zyskasz. Źle dobrana grupa docelowa, nieodpowiedni format reklamy, źle określony budżet – to wpływa na przepalanie budżetu. Twórz przemyślane kampanie reklamowe z pozycji Managera Firmy. Docieraj do swoich odbiorców i analizuj wyniki reklam.

Nie wykorzystujesz wszystkich narzędzi

Czy wiesz, że zainstalowanie Pixela Facebooka na Twojej stronie internetowej pozwala tagetować reklamy, do osób które były na Twojej stronie www? Czy wiesz, że to samo narzędzie umożliwia Ci dotarcie do grupy najbardziej podobnych odbiorców do tych, którzy coś kupili w Twoim sklepie online? Czy wiesz, że w bardzo prosty sposób możesz odzyskiwać porzucone koszyki?

Nie wiesz?

To teraz już wiesz.

Jeśli potrzebujesz wsparcia w konfigurowaniu takich narzędzi, w tworzeniu grup docelowych oraz ustawieniu kampanii reklamowych w mediach społecznościowych – skontaktuj się ze mną: biuro@futuram.pl

Postanowiłeś kupić followersów na Instagramie

I wszystko „padło”. Chociaż konto wygląda zacnie, bo możesz pochwalić się pokaźną liczbą Followersów. Tylko co z tego, skoro nie są to Twoi klienci. To figuranci, którzy pompują Twoje konto, ale z których nigdy nic nie będziesz mieć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *