Kiedy tworzysz treści na bloga, zapewne w pierwszej kolejności myślisz o użytkowniku, który będzie czytał tekst. To dobry krok, ponieważ faktycznie im więcej ludzi będzie zaglądać do Twoich wpisów blogowych, tym lepiej dany wpis będzie się pozycjonował. Jest jednak malutkie „ale”. Żeby przygotowaną treść znaleźli czytelnicy, musi się ona wypozycjonować w Google. Aby było to możliwe, trzeba zoptymalizować wpis pod kątem SEO. Ale co to właściwie oznacza?
Jak powinien być zoptymalizowany wpis pod SEO – checklista
- Wybierz frazę kluczową dla Twojego wpisu np. biżuteria artystyczna
- Wybierz poboczne frazy kluczowe lub razy odmienione np. biżuteria handmade, biżuteria ręcznie tworzona, biżuterię wykonaną techniką handmade
- Wybierz do wpisu grafiki/zdjęcia. Jedno zdjęcie, które będzie zdjęciem wyróżnionym plus zdjęcia, które urozmaicą wpis. WAŻNE! Zanim dodasz zdjęcia na stronę www, odpowiednio je podpisz tak, aby już samo zdjęcie zawierało słowa kluczowe. Nie stosuj polskich znaków np. bizuteria-handmade
- Nie wrzucaj na stronę dużych zdjęć, ponieważ obciążają one serwer, przez co strona dłużej się wczytuje. Do zmniejszania wagi zdjęcia możesz skorzystać z narzędzia www.tinyjpg.com
- Staraj się pisać tekst bezpośrednio na stronie www lub w dokumencie tekstowym (najlepszy byłby notatnik, który nie nakłada na treść żadnych stylów). Tworzenie treści w mailu lub w innych narzędziach może spowodować, że wkleisz na stronę tekst z „obcym” ostylowaniem, które może mieć negatywny wpływ na wpis.
- Nagłówek H1 to zawsze tytuł wpisu blogowego. Ważne, aby już w tytule znajdowało się słowo kluczowe. W samym wpisie nie twórz już na siłę nagłówków H1. Stosuj odpowiednio nagłówki H2 i H3
- Ustaw przyjazny adres URL ze słowem kluczowym. Przyjazny URL to znaczy taki, który nie zawiera „krzaków” np. #%$% i jest zrozumiały dla człowieka np. https://madlin.pl/jak-nosic-kolczyki-z-piorkami (zwróć uwagę, że chociaż tytuł wpisu zawiera polskie znaki: „Jak nosić kolczyki z piórkami”, w linku ich nie ma)
- Zastosuj frazę kluczową w meta opisie i pochyl się nad jego treścią. To tekst, który w pierwszej kolejności wyświetla się w Google i zachęca do przejścia na Twoją stronę www.
- Zastosuj frazę kluczową w pierwszych 100 słowach
- Zastosuj frazę kluczową w nagłówkach H2 i H3 maksymalnie 2 razy (chyba, że tekst jest długi, to możesz zastosować ich więcej)
- Dodawaj linki zewnętrzne do-follow lub no-follow (rób to ostrożnie, ponieważ linkami zewnętrznymi wyprowadzasz ruch ze swojej strony)
- Dodawaj linki wewnętrzne – kliknij i przeczytaj jak dodawać linki wewnętrzne
- Nawiąż do nowego wpisu w innych Twoich wpisach, dokładnie tak jak zrobiłam to punkcie 12
- Dodaj nowy link do Google Search Console, aby został szybciej zindeksowany w wyszukiwarce Google
- Udostępnij wpis w mediach społecznościowych, aby zrobić ruch na stronie i dać znać do Google, że wpis cieszy się zainteresowaniem i warto zwrócić na niego uwagę.
Mamy to! Teraz już wiesz jak optymalnie dodawać wpisy blogowe na swoją stronę www, żeby zostać szybciej zauważonym przez roboty Google.
Masz pytania?
Skontaktuj się z mną! Z przyjemnością pomogę.