Trendy w marketingu internetowym 2019

Prowadząc działania marketingowe przedsiębiorcy bardzo często zastanawiają się co w danym momencie jest najbardziej popularne. W tym wpisie wyróżniałam 5 działań, które mają wpływ na decyzje odbiorców w ostatnim czasie. Nie traktuj ich jako wyznacznika „must have”, ale na pewno warto abyś je rozważył. Pamiętaj również aby poszczególne modele wykorzystać odpowiednio w swojej branży.

Mikromomenty

To chyba najważniejszy element. Projektując jakąkolwiek strategię marketingową musisz pamiętać o tym, że Twój odbiorca żyje mikromomentami. W dobie wszechobecnego internetu i smartfonów, z którymi większość ludzi nie rozstaje się nawet na chwilę, kiedy konsument czegoś chce – poszukuje natychmiast rozwiązań. Zazwyczaj są to poszukiwania, które wynikają z potrzeby chwili – to właśnie mikromoment. Chce już i teraz. Jeśli tego nie dostanie u Ciebie, pójdzie do kogoś innego.

Kategorie mikromomentów:

  1. Chcę zrobić – „jak wymienić żarówkę w lodówce” albo „jak pomalować płot” – jeśli Twój konsument ma kupić produkt, który oferujesz odpowiedz mu na postawione pytania a później pokaż, że z Twoim produktem zrobi to łatwiej, szybciej albo dokładniej.
  2. Chcę wiedzieć – „repertuar w Teatrze Polskim” albo „dobra restauracja w Bielsku-Białej” – niemal połowa Klientów, którzy poszukują informacji o produkcie, pojawia się w sklepie jeszcze tego samego dnia. 
  3. Chcę kupić – oglądam film, w którym znana blogerka wykonuje makijaż z wykorzystaniem kosmetyków X – czy wiesz, że połowa oglądających z pozycji filmu jest gotowa dokonać zakupu? 
  4. Chcę pójść – „co warto zobaczyć w Bielsku-Białej” albo „najbliższa pizzeria” – zadbaj o tym, żeby lokalizacja Twojej firmy była odpowiednio oznaczona. Wykorzystaj do tego wizytówkę Google. Dzięki czemu Klient bardzo szybko do Ciebie trafi. 

Video live

Czy wiesz, że 80% osób woli oglądać vide na temat danej marki a niżeli czytaj jej opis na stronie www? Ta statystyka mówi sama za siebie. Prowadzenie live to idealna okazja do tego, żeby dać się poznać odbiorcom. Zapewne masz mnóstwo obiekcji, ale jestem przekonana, że bez względu na wszystko znajdziesz grupę odbiorców, która z przyjemnością będzie Cię oglądać (oczywiście pod warunkiem, że będziesz miał coś do powiedzenia). Pamiętaj, że live to spotkanie podczas, którego Twoi odbiorcy na bieżąco mogą zadawać pytania i uczestniczyć na żywo w rozmowie. Poza tym zamiast poświęcać czas na przygotowanie wpisu na bloga, poświęć ten czas na nagranie live. 

Asystenci głosowi 

Asystenci głosowi, czyli interfejsy użytkownika oparte na mowie naturalnej są coraz bardziej popularne. Forma ta zmienia podejście do wyszukiwania w internecie. Dzisiaj każda osoba, która ma smarfon może poprosić asystenta głosowego: 

  • wyznacz mi trasę do najbliższej stacji benzynowej
  • jaka będzie jutro pogoda w Bielsku-Białej?
  • włącz moją ulubioną piosenkę
  • gdzie mogę najlepiej zjeść w okolicy?
  • dlaczego bociany odlatują do ciepłych krajów?

Zwróć uwagę, że forma pytań kierowana do asystenta jest dużo bardziej szczegółowa niż ta stosowana w wyszukiwarce Google. Oznacza to, że treści zawarte na Twojej stronie internetowej powinny być dostosowane do tych szczegółowych wyszukiwań.

Stories 

Stories to krótkie relacje, które wyświetlane są przez 24 godziny od momentu publikacji, w postaci filmu lub zdjęcia pokazujące dany moment. Najbardziej popularne są te na zamieszczane na Instagramie i na Facebooku. Ludzie pokochali ten format, ponieważ to bardzo szybkie i naturalne przekazy, które pokazują prawdziwe oblicze firmy. Obserwatorzy przeglądając relacje w porządku chronologicznym, niejako przeżywają Twój dzień razem z Tobą. Ponieważ relacje znikają po 24 godzinach, nie musisz skupiać się nad ich nadmierną edycją. Ważne jest, żeby były naturalne, ale również na swój sposób ciekawe i śmieszne (oczywiście zależnie od sytuacji). Obserwatorzy na pewno docenią Twoją inwencję i kreatywność w ich tworzeniu. Choć powinny wyglądać na niewymuszone i naturalne, muszą mieć również w sobie to coś, co będzie powodowało, że użytkownicy będą chcieli do Ciebie.

Nauczanie maszynowe i sztuczna inteligencja

Dożyliśmy czasów, w których aplikacje przewidują nasze zachowania i potrzeby. Treści na Facebooku wyświetlają Ci się tylko takie, które mogą Cię zainteresować. YouTube przewiduje jakie piosenki mogą Ci się spodobać, Netfix sugeruje odpowiednie filmy a Amazon produkty. Straszne? Nie mamy na to już wpływu. Jedynie co możemy, to dobrze to wykorzystać. 

Dodaj komentarz