Wydarzenia na Facebook’u

Wydarzenia na Facebooku zna chyba każdy użytkownik tej platformy. Jako przedsiębiorca, jeśli nigdy nie tworzyłeś własnych wydarzeń, to zapewne nie raz brałeś udział w wydarzeniach organizowanych przez innych. Ta forma, to świetny sposób na poinformowanie fanów o zbliżającym się evencie, premierze nowej publikacji, relacji na żywo, która  wkrótce zostanie przeprowadzona na Twoim profilu firmowym czy szkoleniu, jakie będziesz organizował.

Jak utworzyć wydarzenie na Facebook’u?

1. Włącz kartę Wydarzenia

Nie każdy profil firmowy na Facebook’u ma włączoną kartę Wydarzenia. Jeżeli w menu po lewej stronie nie widzisz zakładki „Wydarzenia” musisz samodzielnie ją aktywować.

KROK 1

Kliknij w przycisk „Ustawienia”, który znajduje się w prawym górnym rogu nad zdjęciem w tle.

KROK 2

W menu po lewej stronie wybierz opcje „Szablony i karty” – kliknij i przewiń stronę w dół.

KROK 3

Kliknij przycisk „Dodaj kartę”.

KROK 4

Wybierz „Wydarzenia” i kliknij przycisk „Dodaj kartę”.

2. Dodaj wydarzenie

Na Twoim profilu, w menu po lewej stronie, znajduje się karta „Wydarzenia”. Klikając w nią przejdziesz do kreatora, który etapowo przeprowadzi Cię przez proces tworzenia wydarzenia.

Facebook zadbał o to, aby kreator tworzenia był prosty i intuicyjny. Jednak sam musisz zadbać o to, aby wydarzenie było ciekawe dla potencjalnego użytkownika.

Przykuwająca wzrok grafika

Dodając wydarzenia na Facebooku automatycznie zaczytywane jest zdjęcie w tle z Twojego profilu. To zdjęcie nie zawsze jest adekwatne do tematyki wydarzenia jakie chcesz utworzyć. Możesz przygotować nową grafikę.

Wymiary grafiki rekomendowane przez Facebooka to 1920×1080 px.

Zadbaj o to, żeby zdjęcie było dobrej jakości i przykuwało uwagę. Już na grafice może pojawić się nazwa wydarzenia i jego data, ale nie przesadź! Facebook nie lubi grafik, które przesycona są tekstem i w trakcie promocji może je zablokować. Zanim dodasz nową grafikę sprawdź co powie o niej Facebook.

Interesujący opis wydarzenia

Samym obrazem nie przekonasz użytkownika, aby zechciał uczestniczyć w Twojej akcji. Teraz musisz przygotować opis, w którym pokażesz co to za wydarzenie i dlaczego warto wziąć w nim udział. Must have, który powinien pojawić się na wstępie (mimo tego, że Facebook i tak w kreatorze prosi o te dane) to:

  • gdzie odbędzie się wydarzenie
  • którego dnia odbędzie się wydarzenie
  • w jakich godzinach odbędzie się wydarzenie

Dodatkowo:

  • przestaw program wydarzenia
  • atrakcje jakie będą mu towarzyszyć
  • korzyści z wydarzenia
  • w jaki sposób najłatwiej dotrzeć na wydarzenie

Uczestnicy

Kiedy opublikujesz wydarzenie pojawi się ono automatycznie na tablicy Twojego firmowego profilu na Facebooku.

Dzięki temu większość Twoich fanów zostanie poinformowana o fakcie utworzenia nowego eventu. Dodatkowo możesz sam zaprosić swoich znajomych do wydarzenia. Z kolei Twoi znajomi mogą zaprosić swoich znajomych. Ponadto jeżeli dana osoba zaznaczy, że jest zainteresowana Twoim wydarzeniem – znajomi tej osoby zostaną o tym poinformowani. A co za tym idzie istnieje szansa, że sami zainteresują się Twoim wydarzeniem. Genialna sprawa!

Reklama

Każde wydarzenie możesz promować za pomocą Facebook Ads. Przeanalizuj budżet jaki chcesz wydać na reklamę z założeniem, że średnie koszty pozyskania jednej osoby zainteresowanej wydarzeniem utrzymują się w przedziale 0,80 zł – 1,50 zł. Jeżeli Twoje wydarzenie jest płatne to kwestia reklamy jest bardzo prosta. Jeśli bezpłatne – musisz wziąć pod uwagę inne czynniki wpływające na opłacalność tego przedsięwzięcia. Tworząc reklamę zastanów się dobrze nad grupą docelową. W końcu na wydarzenie kierowane dla młodych mam nie będziesz zapraszał nastolatków bądź kobiet 50+.

Utrzymaj relacje z osobami zainteresowanymi wydarzeniem

W każdym wydarzeniu możesz publikować posty. Mogą to być wpisy, zdjęcia lub ankiety. Dzięki temu pokażesz osobom zainteresowanym wydarzeniem, że Twój event „żyje”. Informuj o szczegółach wydarzenia. Pokaż jak przebiegają przygotowania. Zapytaj jakie są oczekiwania fanów. Utrzymuj relacje i  aktywizuj użytkowników tak, żeby nie zapomnieli o wydarzeniu. Po wydarzeniu koniecznie podziękuj za udział i przedstaw relację z wydarzenia.

Dodaj komentarz