Jesteś właścicielem małej firmy i nie do końca masz pomysł na to, co oprócz postów mógłbyś umieszczać na Facebooku, ani w jaki sposób połączyć Twoją stronę ze sprzedażą produktów? Podpowiem Ci. Facebook daje bardzo dużo możliwości.
Jakie są pierwsze kroki by stworzyć dobry profil firmowy na Facebooku?
Na początek zadbaj o wizualny wygląd swojego firmowego profilu na Facebook’u., Pamiętaj, że to Twoja wizytówka. Wszyscy wiemy jak ważne jest pierwsze wrażenie. To ono często decyduje o tym, czy Twój potencjalny Klient postanowi się z Tobą skontaktować.
Sprawdź:
- czy masz czytelne zdjęcie profilowe,
- czy Twoje zdjęcie w tle jest interesujące i charakteryzuje specyfikę Twojego biznesu
- czy zdjęcia jakie wykorzystujesz są dobrej jakości i masz do nich prawo
- czy masz uzupełnione informacje o firmie – w szczególności kontakt
- czy masz napisany ciekawy opis firmy ze zdjęciem, które odzwierciedla Twoją branżę.
Zaprosiłeś już swoich znajomych? Pochwal się, że otworzyłeś biznes. Najlepsze zlecenia przychodzą z polecenia od znajomych. Może kolega Twojej koleżanki akurat bierze ślub i potrzebuje fotobudki albo siostra koleżanki ze studiów kupiła mieszkanie i potrzebuje projektu mieszkania.
W jaki sposób publikować informacje na profilu firmowym?
Jeśli Twoja strona jest już gotowa na odwiedziny fanów teraz czas na publikacje postów. Czy wiesz co możesz publikować na swoim profilu?To nie tylko tekst i zdjęcia. Może zaskoczy Cię szeroki wybór możliwości.
Na Facebook’u możesz opublikować:
- post, w którym możesz zawrzeć tekst, zdjęcie, link do sklepu, emotikonki, hasztagi
- zdjęcia lub albumy zdjęć
- relacje
- filmiki
- ankiety
- pokaz slajdów
- wydarzenie i wiele innych
Zaskoczony? Dzięki urozmaicaniu swoich wpisów zaciekawisz obecnych i potencjalnych fanów.
Jakie są sposoby promocji profilu firmowego oraz informacji o produktach/usługach?
Następnym krokiem, o którym powinien pomyśleć mały przedsiębiorca to w jaki sposób rozpromować swój firmowy profil, żeby Klienci byli skłonni do zakupów właśnie u niego? Tutaj też możliwości jest sporo. Możesz:
- reklamować swoje posty lub stworzyć reklamę swoich produktów (np. karuzela produktów)
- Utworzyć sklep na Facebooku jeśli zajmujesz się sprzedaż online
- promować swoją stronę na lokalnych grupach związanych z Twoją branżą (darmowe wpisy, płatne reklamy)
- utworzyć własną Grupę sprzedażową, w której będziesz sprzedawać swoje produkty lub usługi
- organizować konkursy oraz promocje, które także możesz reklamować.
Możliwości jakie daje Facebook są bardzo duże i jest to idealna platforma do promocji małych i średnich przedsiębiorstw.
Jeśli potrzebujesz porady lub pomocy w prowadzeniu swojej strony na Facebook’u napisz do nas – biuro@futuram.stronyireszta.pl. Chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem.