Sprawdzone metody na naturalne pozycjonowanie stron www

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą, który swoją komunikację z Klientem rozpoczyna od strony www, masz świadomość tego jak bardzo ważne jest jej pozycjonowanie. Zapewne otrzymałeś już nie jedną płatną ofertę od firm, które specjalizują się w tym zakresie. A czy wiesz, że sam również jesteś w stanie poprawić wyniki wyszukiwania Twojej witryny w Google?

Naturalne pozycjonowanie stron www

Kolejność w jakiej wyświetlane są strony internetowe wpisane w wyszukiwarkę Google nie jest przypadkowa. Najwyżej (nie licząc płatnych reklam) pojawiają się strony www, które według algorytmu Google najlepiej pasują do złożonego zapytania.

Algorytm Google nie jest znany “zwykłym, zjadaczom chleba”. Ale nasze doświadczenie w zakresie naturalnego pozycjonowania stron www pokazuje, że najważniejszy wpływ na wyniki wyszukiwania mają dwie grupy czynników:

  1. Atrakcyjność oraz ilość treści na stronie www
  2. Popularność strony w Internecie

Co składa się na atrakcyjność strony internetowej

  • ilość treści na stronie
  • występowanie słów kluczowych (tych, które wpisujemy w wyszukiwarkę) w tekście na stronie
  • występowanie słów kluczowych w nagłówkach tekstu
  • częstotliwość dodawania nowych treści (np. artykułów) na stronie internetowej
  • obecność słów kluczowych w adresie URL
  • unikalność treści na stronie (czy nie są skopiowane z innych źródeł)
  • szybkość ładowania strony
  • odpowiednia optymalizacja kodu HTML strony

Z kolei czynniki związane z popularnością strony internetowej opierają się głównie na linkach (odnośnikach), które prowadzą do naszej strony www z innych stron. Przykładowe czynniki to np.:

  • ilość różnych stron internetowych, które zamieszczają odnośniki do naszej strony
  • łączna ilość linków z innych stron www
  • jakość stron internetowych, które linkują do naszej (liczba użytkowników je odwiedzająca, ich popularność)
  • obecność w social media (Facebook, Twitter, Google+)

Przygotowując treści atrakcyjne dla Google zadbaj o:

1. Słowo kluczowe

Przed przystąpieniem do pisania tekstu zastanów się nad słowem kluczowym, na które chcesz wypozycjonować artykuł. Niech ta fraza obrazuje dokładnie to o czym piszesz. Zanotuj to słowo oraz jego różne odmiany, żeby w artykule pojawiła się ich odpowiednia ilość. Zadbaj także o to, żeby wybrane słowo kluczowe było precyzyjne. Niepraktyczne będzie użyć słowa „poduszka” jeśli piszesz konkretnie o poduszce do karmienia dzieci. Wybierz wtedy frazę „poduszka do karmienia dzieci”. Jeżeli zdecydujesz się na „poduszkę” nie masz szans przebić się przez konkurencję. Nie przesycaj tekstu słowami kluczowymi, bo to zupełnie nic nie da. Wręcz przeciwnie. Google może uznać to jako spam. 4-5 fraz w tekście 300 wyrazowym zdecydowanie wystarczy. I pamiętaj – dobierając frazy kluczowe myśl jak Klient!

2. Przygotowanie tekstu, który będzie zrozumiały dla innych

Postaraj się, aby przygotowane przez Ciebie wpisy były na tyle interesujące, aby osoba, która będzie je czytać zostanie dłużej na Twojej stronie. Pisz prostym językiem i nie zapominaj o stosowaniu wybranego słowa kluczowego w różnych odmianach i formach. Stosuj słowa zamienne i bliskoznaczne. Ty pozycjonujesz „poduszkę do karmienia dziecka”, ale Twoja Klienta może szukać „rogala do karmienia dziecka”. Zadbaj, aby Twój tekst zawierał minimum 300 wyrazów i był adekwatny do profilu Twojej strony www.

3. Samodzielne przygotowywanie tekstów

Nie kopiuj tekstów. Po pierwsze to plagiat. Po drugie Google ukrócił takie działania i za kopiowanie tekstów może nawet zbanować Twoją stronę. Nawet jeśli chcesz na dwóch różnych, zarządzanych przez siebie stronach internetowych wykorzystać ten sam tekst, swojego autorstwa warto wprowadzić w nim zmiany. Duplikaty tekstów sprawdzisz na Copyspace Gdzie sprawdzić duplikaty treści.

4. Wizualny wygląd swojego wpisu

  • Tytuł – rekomenduję, aby zawierał słowo kluczowe
  • Wstęp – pierwszy akapit wpisu. To on musi przekonać czytelnika do dalszej lektury. Wstęp powinien zawierać słowo kluczowe i jasno informować o czym jest tekst.
  • Nagłówek H1 – warto, żeby zawierał słowo kluczowe. Powinien być użyty we wpisie tylko raz. W kolejnych nagłówkach stosuj już typ H2
  • Treść – powinna zostać podzielona na czytelne akapity, które rozpoczynają się od nagłówka. Umieść w treści 2-3 słowa kluczowe. Warto zastosować pogrubienie fraz kluczowych. Przyjazne będzie także wprowadzenie wypunktowania.
  • Grafiki – treść ubogacona grafikami zawsze jest bardziej atrakcyjna. W atrybucie „alt” opisującym zdjęcie umieść słowo kluczowe.
  • Linki wewnętrzne do strony – przede wszystkim jest szansa, że internauta kliknie w link i zostanie dłużej na stronie www. Poza tym to sygnał dla Google, że Twoje wpisy nie tracą na aktualności.
  • Meta description – opis strony, który wyświetla się w wyszukiwarce Google pod linkiem, który prowadzi do strony. Powinien opisywać w jasny sposób to co znajduje się pod linkiem. Tutaj także zamieść słowo kluczowe.

Dodaj komentarz