Marketing internetowy i jego siła

Świat marketingu w ostatnich latach zmienił się diametralnie. Czy wiesz, że w Stanach Zjednoczonych już dawno koszty na reklamę w internecie przewyższyły koszty reklamy telewizji. W Wielkiej Brytanii wydarzyło się to w 2018 roku. Instytucje badawcze prognozują, że za 2-3 lata taka sytuacja będzie miała miejsce w Polsce. Co to oznacza? Że jeszcze masz czas, aby zaistnieć w internecie, bez ponoszenia gigantycznych kosztów. Poznaj przewagi marketingu internetowego.

Precyzyjne kierowanie komunikat do odbiorcy

Marketing internetowy przede wszystkim pozwala dotrzeć z komunikatem reklamowym do zdefiniowanych odbiorców. To z kolei pozwala na przygotowanie kampanii marketingowych dostosowanych do potrzeb i zainteresowań grupy docelowej. Kierowanie reklamy do precyzyjnie określonej grupy jest nie tylko opłacalne, ale wpływa także na pozytywny wizerunek firmy. Reklama nie jest odbierana jako nachalna i dużo szybciej przynosi oczekiwane efekty. 

Łatwa mierzalność 

Przewagą marketingu internetowego nad marketingiem tradycyjnym jest łatwa mierzalność jego skuteczności. Jeżeli rozdajesz na mieście swoje ulotki, żeby nowi odbiorcy mogli dowiedzieć się o Twoim biznesie, nie wiesz ile osób wyrzuciło tę ulotkę do śmieci, ile osób ją przeczytało, a ile z tych osób zainteresowało się Twoją oferta i skorzystało z produktów lub usług. W internecie jest zupełnie inaczej. Każde narzędzie w marketingu internetowym daje potężne dane analityczne, które pozwalają ocenić skuteczność kampanii.

Dwukierunkowa komunikacja

Nigdzie, tak jak w internecie, nie jesteśmy w stanie utrzymać obustronnych interakcji z użytkownikami. Bardzo dużo narzędzi (social media, blog firmowy, e-mail) daje nam możliwość bezpośredniej komunikacji z Klientami. To z kolei przekłada się na dwukierunkową wymianę informacji. Internet to miejsce, w którym możesz mówić o swoich produktach i usługach, a także (a może przede wszystkim) możesz słuchać głosu z rynki, który pomoże rozwinąć Ci swoją działalność. Oczywiście pod warunkiem, że sugestie Klientów będziesz wprowadzał z rozwagą. 

Dostępność

Internet nie ma ograniczeń. Jeśli Twój biznes może mieć charakter globalny, wykorzystaj to! W globalnym marketingu internetowym koszty są porównywane do kosztów marketingu lokalnego. Ale nie tylko taką „dostępność” mam na myśli. W internecie Twoja oferta zawsze jest dostępna dla Klientów. Nie zamykasz „drzwi” na swojej stronie www. Potencjalni odbiorcy w każdej chwili mogą „przyjść do Ciebie” i zapoznać się z rozwiązaniami, które oferujesz. 

Swoboda 

Reklama internetowa nie ma sztywnych ram i często się mówi „wszystkie chwyty dozwolone” – pod warunkiem, że przemówią do Twojej grupy docelowej. Poza tym reklamę w internecie bardzo łatwo można zmienić i zmodyfikować. Jeśli dana kampania nie przynosi efektów nie czekamy, aż wyczerpie nam budżet. Wprowadzamy zmiany i…

Testowanie

… testujemy! Przygotowując kreację marketingową nie siedzisz w głowach swoich Klientów. To co dla Ciebie wydaje się fajne, dla nich niekoniecznie. Dlatego tak ważne jest testowanie działań w sieci. Coś nie wychodzi? Czas na zmiany i ponowne testy. Możesz testować nie tylko kreacje marketingowe ale np. dobór grupy docelowej – to wszystko ma wpływ na skuteczność.

Personalizacja komunikatów

Narzędzia marketingu internetowego pozwalają na personalizację komunikatów. Wpływa to zwiększenie efektywności przekazu poprzez dostosowanie go do preferencji konkretnych odbiorców. To coraz bardziej powszechny zabieg. Kluczowe jest tu zgromadzenie odpowiedniej wiedzy o danym użytkowniku. Pozyskanie niezbędnych danych nie zawsze jest łatwe, ale jeśli się to uda Klient czuje się jakby był traktowany indywidualnie.

Zwiększenie wiedzy o zainteresowanych

Narzędzia analityczne dostarczają nam ogromnej wiedzy o Twoich Klientach. Nie tylko gdzie przebywają, jaką mają płeć i gdzie przebywają. Możesz wyciągnąć także dane o tym co ich interesuje. Z kolei z taką wiedzą możesz w nieszablonowy sposób dotrzeć do swoich odbiorców.

Globalny zasięg 24/7

Internet działa 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Oznacza to, że jesteś dostępny dla swoich Klientów non stop. I dobrze. Kiedy Ty śpisz,Twój biznes się kręci. Pamiętaj o tym

Szeroki wybór narzędzi 

Firmy w zależności od potrzeb i tego jakimi nakładami finansowymi dysponują mogą inwestować mają dostęp do wielu narzędzi. Zarówno tych bezpłatnych jak i płatnych. Strona www, media społecznościowe, banery reklamowe, e-mail marketing, optymalizacja seo, marketing wirusowy, marketing video itp.

Relatywnie niskie koszty

Działania reklamowe w sieci mogą być prowadzone przez każdego. Nie ważne czy Twoja firma jest już kilkadziesiąt lat na rynku czy dopiero myślisz o jej założeniu. Niektóre formy aktywności w internecie są całkowicie bezpłatne – musisz tylko poświęcić czas, aby je założyć, odpowiednio skonfigurować i prowadzić.

Dodaj komentarz